با تعمیره همه چیز قابل تعمیره ...

تعمیر لوازم برقی

تلفن شرکت : 88448700 – 021

همه روزه در خدمتیم

پوشش خدمات

سراسر تهران بزرگ

نحوه تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی

نحوی تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی

نحوه تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی

ما در این مقاله تعویض ترموستات ظرفشویی را به صورت گام به گام برای شما شرح می دهیم ترموستات در پایین ترین قسمت و یا در وان ظرفشویی قرار دارد این قطعه وظیفه تشخیص دما را بر عهده دارد اگر دمای آب بیش از 22/97 درجه سانتیگراد باشد این قطعه عنصر های گرما ساز مانند المنت و هیتر را از مدار خارج میکند اگر ترموستات آسیب دیده باشد ممکن است ماشین ظرفشویی آب را به خوبی گرم نکند ما در این مقاله نحوه تست ترموستات به کمک مولتی متر و نحوه تعویض ترموستات ظرفشویی را توضیح می دهیم همچنین اگر شما برای تعویض ترموستات ظرفشویی نیاز به تکنسین دارید می توانید با مجموعه تعمیره در تماس باشید ما تخصصی ترین تعمیرات ظرفشویی را به شما ارائه می دهیم در این مجموعه تمامی خدمات با استفاده از قطعات اصلی انجام می شوند و اگر شما در تهران سکونت دارید ما در تمامی مناطق تهران مانند شرق، غرب، شمال و جنوب خدمات رسانی میکنیم تکنسین اعزامی موظف است پس از انجام تعمیرات هزینه را دریافت کند و پس از انجام خدمات تمامی موارد را به مدت 6 الی 12 ماه ضمانت می کند و در صورت بروز مشکل به صورت رایگان آن را برطرف کند. ما در تعمیره تعمیرات ظرفشویی در تهران را با تکنسین ها با انجام میدهیم برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

برای اطلاع از  هزینه تعمیر ظرفشویی در تهران  با مجموعه تعمیره با 15% تخفیف وارد شوید.

ما در تعمیره در کنار شما هستیم ما تکنسین های متخصصی در زمینه ی تعمیر لوازم خانگی در تهران داریم.

تعویض ترموستات ظرفشویی

تمامی خدمات انجام شده در این مجموعه ضمانت 180 روزه می شود که داخل فاکتور شما ثبت میگردد.

 

 

وظیفه ترموستات در ماشین ظرفشویی چیست؟

به طور کلی ترموستات دمای آب را در سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی تنظیم میکند و در تمامی مدل های ماشین ظرفشویی آب سرد وارد دستگاه شده و در فرایند شستشو نسبت به برنامه تنظیم شده آب گرم می شود ترموستات در واقع مانند کلیدی عمل میکند که با رسیدن آب به دمای معیین مدار المنت را قطع و وصل میکند همچنین برای خشک کردن ظروف در تنظیم هوای گرم ماشین ظرفشویی هم استفاده می شود اگر شما به هر دلیل متوجه گرم نشدن آب و یا خشک نشدن ظروف شده اید در اولین قدم باید به سراغ ترموستات بروید و در صورت اسیب دیدن آن باید اقدام به تعویض ترموستات ظرفشویی بکنید.

 

نشانه های خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی چیست؟

در این مطلب به نشانه های خرابی ترموستات ماشین ظرفشویی می پردازیم و یکی از ساده‌ترین روش ها برای تست این قطعه این است که شما باید ماشین ظرفشویی خود را در یکی از برنامه های شستشو تنظیم کنید و پس از گذشت 10 دقیقه درب ماشین ظرفشویی خود را باز کنید اگر متوجه بخار و یا گرمای آب نشدید حتما باید به سراغ ترموستات و المنت ظرفشویی بروید اما خرابی این قطعه علائم دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها میپردازیم و اگر با مشاهده این موارد متوجه آن شده اید حتما اقدام به تعویض ترموستات ظرفشویی کنید تا دستگاه شما با مشکلات دیگری مواجه نشود.

  • شستشوی نامناسب ظرفشویی
  •  باقی ماندن چربی ها بر روی ظروف
  • خشک نشدن ظروف
  •  گرم شدن اب بیش از حد و یا سرد بودن آب
  •  متوقف شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

 

برای تعویض ترموستات ظرفشویی چه ابزاری نیاز است؟

عیب یابی ترموستات ظرفشویی

اگر شما از دانش فنی بالایی بر خوردار نیستید و یا تجربه این کار را ندارید بهتر است تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی خود را به یک تعمیرکار با تجربه بسپارید اما برای تعویض این قطعه شما به ابزاری مانند:

• دستکش کار
• پیچ گوشتی مورد نیاز برای باز کردن پیچ ها
• ست آچار

بهتر است قبل از شروع تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی برای حفظ ایمنی و جلوگیری کردن از شوک الکتریکی حتما ماشین ظرفشویی خود را از برق بکشید و بهتر است پس از این کار با فشار دادن دکمه ها بررسی کنید که برق در ظرفشویی جریان دارد یا خیر.
ما در ادامه مطلب راهنمای تعویض ترموستات ظرفشویی به شکل صحیح را آموزش می دهیم.

نحوه تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی

برای این که تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی را به صورت صحیح انجام دهید باید مراحل زیر را بررسی کنید و دقت داشته باشید که این کار بسیار تخصصی می باشد.

  •  برای تعویض ترموستات در مرحله اول باید پنل بیرونی درب را باز کنید برای این کار شما باید درب ماشین ظرفشویی خود را باز کرده و پیچ های داخلی آن را به کمک یک پیچ گوشیت باز کنید دقت داشته باشید که با باز کردن پیچ های آخر درب آزاد شده و بر روی زمین می افتد پس قبل از این اتفاق درب را نگه دارید پس از باز کردن پیچ ها کانکتور های متصل به پنل برد و درب را ازاد کنید تا پنل به راحتی آزاد شود.

تعویض ترموستات ظرفشویی

  • پس از باز کردن ان در قدم دوم باید به سراغ پنل پایینی و پنل پنجه بروید و این صفحات را باز کنید برای این کار باید به قسمت پایینی ماشین ظرفشویی خود توجه کنید یک پنل در قسمت پایینی مشاهده میکنید این پنل در بیشتر مواقع با اهرم کردن یک پیچ گوشتی آزاد می شود و همچنین در برخی از برند ها به کمک پیچ متصل شده است پس از باز کردن ان شما یک پنل دیگر در زیر ان مشاهده میکنید که به اصطلاح به آن پنل پنجه یا انگشتی گفته می شود که این پنل به کمک پیچ به بدنه متصل شده است و با باز کردن پیچ ها این صفحه آزاد می شود در این مرحله شما به تعویض ترموستات ظرفشویی نزدیک شده اید.

نحوی تعویض ترموستات ظرفشویی

  •  برا تعویض ترموستات ظرفشویی شما باید سیم های متصل به این قطعه را از محل خود خارج کنید دقت داشته باشید که به این سیم ها آسیب وارد نشود ترموستات به کمک یک قلاب فلزی متصل شده است باید این قلاب را آزاد کنید تا ترموستات به راحتی از محل خود خارج شود.

 

  • پس از آن باید ترموستات جدید را در قلاب قرار دهید پس از آن قلاب و ترموستات را به بدنه و درون قاب خود قرار دهید دقت داشته باشید که پس از انجام این کار باید سیم های رابط ترموستات را به درستی به ترموستات جدید متصل کنید.

نحوی تعویض ترموستات ماشین ظرفشویی

  •  پس از انجام این کار باید مراحل را به صورت برعکس تکرار کنید برای این کار باید در قدم اول پنل پنجه را بر روی بدنه قرار داده و پیچ های آن را ببندید و پس از آن پنل پایینی را در محل خود قرار دهید.

 

  • در این مرحله باید پنل و برد را به کانکتور های خود متصل کنید و درب را به درستی در محل خود قرار دهید و پیچ های آن را ببندید.
    با انجام این مراحل شما تعویض ترموستات ظرفشویی به شکل صحیح را انجام داده اید.

 

جمع بندی

دقت داشته باشید که قبل از تعویض و خرید ترموستات باید با شکل ظاهری این قطعه آشنا بشوید زیرا در برندهای مختلف ترموستات های متفاوتی قرار دارند و همچنین انجام این کار برای افراد ناوارد بسیار دشوار بوده و باعث آسیب رساندن به دستگاه می شود توصیه ما به شما این است که تعویض ترموستات ظرفشویی را به تعمیرکار ظرفشویی بسپارید تا این فرد به صورت تخصصی این کار را برای شما انجام دهد.

 

مطالب مرتبط :

میکروسویئچ ماشین ظرفشویی

نحوی تعویض فیوز حراراتی ظرفشویی

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش

 

لطفاً با پر کردن ستاره ها به این نوشته امتیاز بدهید.
[0 امتیاز از 0 کاربر]

به اشتراک گذاری

درخواست سرویس

برای دریافت خدمات تعمیره در منزل می‌توانید با ما تماس بگیرید

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

تلفن شرکت :

88448700 – 021


ساعت کاری : هر روز هفته ( 9 – 21 )

گستره خدمات ما

سراسر مناطق 22 گانه تهران