با تعمیره همه چیز قابل تعمیره ...

تعمیر لوازم برقی

تلفن شرکت : 88448700 – 021

همه روزه در خدمتیم

پوشش خدمات

سراسر تهران بزرگ

علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی

علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی چیست؟

علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی چیست؟

اگر ماشین ظرفشویی شما از مدل های قدیمی می باشد و مغز فرمان دهنده آن از تایمر تشکیل شده است و متوجه جلو نرفتن تایمر آن شده اید باید این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید ما در ادامه این مطلب به متداول ترین مشکلات تایمر ماشین ظرفشویی میپردازیم و نحوه عیب یابی و تعمیر آن را برای شما شرح می دهیم دقت داشته باشید که علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی به موارد زیادی بستگی دارد که برطرف کردن آن نیازمند تخصص می باشد و بهتر است برای این کار از یک تکنسین با تجربه برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید که در این مواقع بهترین گزینه مجموعه تعمیره می باشد ما تعمیرات تایمر ماشین ظرفشویی را به صورت تخصصی و با ضمانت 6 الی 12 ماهه انجام می دهیم و همچنین در این مجموعه تمامی دلایل جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی با تخصصی ترین شرایط و به کمک تکنسین های مجرب و آموزش دیده برطرف می شود شما برای استفاده از خدمات ما در تمامی مناطق تهران میتوانید از ثبت درخواست اینترنتی و یا شماره های تماس استفاده کنید تا در سریع ترین زمان تکنسین به محل سکونت(منزل) شما اعزام شود.

برای اطلاع از  هزینه تعمیر ظرفشویی در تهران  با مجموعه تعمیره با 15% تخفیف وارد شوید.

تمامی خدمات انجام شده در این مجموعه ضمانت 180 روزه می شود که داخل فاکتور شما ثبت میگردد.

چرا تایمرظرفشویی جلو نمیره؟

ما در تعمیره در کنار شما هستیم ما تکنسین های متخصصی در زمینه ی تعمیر لوازم خانگی در تهران داریم.

تایمر ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند؟

تایمر ماشین ظرفشویی به کمک پلاتین ها و چرخ دنده وظیفه خود را انجام می دهد زمانی که برق وارد این تایمر می شود موتور ساعت شروع به چرخش کرده و همین امر باعث به گردش در آوردن چرخ دنده ها می شود و در هنگام چرخش این چرخ دنده ها باعث اتصال پلاتین ها و جریان برق در قطعات ماشین ظرفشویی میگردد به طور کلی تایمر های ماشین ظرفشویی دارای 4 و یا 5 برنامه می باشد که این برنامه ها موارد زیر هستند.

  • شستشوی قابلمه
  • شستشوی بشقاب
  • برنامه اکو
  • کریستال
  • پیش شور

با تنظیم تایمر روی عدد یک این قطعه شروع به چرخش میکند و با چرخش آن و در گیر شدن پلاتین ها قطعات مختلفی در ماشین ظرفشویی شروع به کار میکنند یعنی ماشین ظرفشویی در قدم اول شروع به تخلیه آب کرده و پس از آن مرحله آبگیری را آغاز میکند پس از سپری کردن این مراحل در برخی از مواقع شروع به گرم کردن آب و پس از آن شروع به پمپاژ میکند دقت داشته باشید که اگر هر یک از قطعات در این دستگاه آسیب دیده باشند همین امر علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی است که باید تمامی قطعات بررسی شود.
اگر شما نیاز به تعمیر ظرفشویی مجیک در تهران دارید میتوانید با مجموعه تعمیره در تماس باشید.

 

 

از کجا متوجه آسیب دیدن تایمر ماشین ظرفشویی شویم؟

علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی

علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی به هر دلیلی که باشد اگر در تعمیر آن دیر اقدام کنید همین موضوع باعث از کار افتادن تایمر ماشین ظرفشویی خود و آسیب دیدن این دستگاه می شوید.

  •  اگر تایمر ماشین ظرفشویی آسیب دیده باشد سیکل شستشوی آن به درستی انجام نمی شود و ظروف کثیف میمانند.
  • اگر تایمر ماشین ظرفشویی شما آسیب دیده باشد شما درجه گرمای آن را نمیتوانید تنظیم کنید.
  • با آسیب دیدن تایمر ماشین ظرفشویی شما تنظیم درجه خشک کن را نمی توانید انجام دهید.
  • اگر در هنگام سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی تایمر آسیب دیده باشد در حین کار متوقف و وارد مرحله بعدی شستشو نمی شود.
  •  اگر به هر دلیلی این قطعه آسیب دیده باشد شما به درستی نمی توانید تنظیمات شستشو را انجام دهید و به طور کلی ماشین ظرفشویی از کار می افتد.

این موارد برخی از مهم ترین علت های کار نکردن تایمر ماشین ظرفشویی می باشند که بهتر است شما در این مواقع با تعمیرکار ماشین ظرفشویی در تماس باشید که تماس با نمایندگی تعمیره بهترین گزینه می باشد.

 

 

دلایل خرابی تایمر ماشین ظرفشویی

دلایل خرابی ماشین ظرفشویی

متداول ترین سوال در زمان جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی دلایل خراب شدن این قطعه می باشد که ما در ادامه این مطلب به آن ها میپردازیم.

  •  توجه داشته باشید که تایمر ها به دلیل وجود چرخ دنده و پلاتین در داخل آن یکی از قطعاتی می باشد که به مرور زمان آسیب میبیند و سرویس و تعمیر آن پس از مدت زمان طولانی امری بسیار عادی می باشد.
  • تایمر ها به سمت عقربه های ساعت حرکت میکنند.
  • اگر شما در زمان تنظیم برنامه شستشو آن را مخالف عقربه های ساعت بچرخانید این موضوع باعث آسیب دیدن وجلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می شود.

قطعا علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی شما و خرابی این قطعه به موارد بالا مربوط می شود و توصیه ما به شما عزیزان این است که برای تعمیر این قطعه از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا با تجربه و دانش خود علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی را بررسی کند.

 

علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی چیست؟

تایمر ظرفشویی

پس از تنظیم یک برنامه شستشو برای ماشین ظرفشویی و بستن درب آن ماشین ظرفشویی پمپ تخلیه را در مرحله اول وارد مدار میکند این کار برای خارج کردن آب کثیف از محفظه موتور می باشد پس از گزراندن مرحله تخلیه ماشین ظرفشویی مرحله آبگیری را آغاز میکند در این مرحله تا زمانی که هیدرواستات تشخیص سطح تعیین شده آب را ندهد آبگیری قطع نمیشود پس از طی کردن این مراحل تایمر ماشین ظرفشویی المنت را وارد مدار میکند تا آب را برای تمیز کردن ظروف گرم کند پس از گرم شدن آب موتور شسشتو وارد مدار شده و آب را به سطح ظروف پمپاژ میکند.
نکته مهم در علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی در این مواقع آسیب دیدن هریک از قطعات می باشد یعنی اگر هر قطعه ای در ماشین ظرفشویی آسیب ببیند این موضوع باعث جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می شود.
و یا اگر به هر دلیلی تایمر ماشین ظرفشویی آسیب دیده باشد در این مواقع سیکل شستشو انجام نمیشود و تایمر وارد مرحله بعد نمیرود گاهی اوقات یک اتصالی کوچک در سیم کشی و یا پلاتین های تایمر باعث از بین رفتن این قطعه میشود که تعمیر آن بسیار دشوار بوده و باید آن را تعویض کنید این اتفاق زمانی می افتد که ماشین ظرفشویی شما فرسوده شده باشد.

 

آسیب دیدن میکروسوئیچ درب آیا باعث جلونرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می شود؟

خرابی تایمر ظرفشویی چیست؟

میکروسوئیچ در درب ماشین ظرفشویی قطعه ای امنیتی می باشد و تا زمانی که دستور بسته شدن درب را به تایمر ندهد ماشین ظرفشویی شما شروع به کار نمی کند و این مورد یکی از علت های جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می باشد حال اگر این قطعه آسیب دیده باشد.

شما درب ماشین ظرفشویی را بسته باشید میکروسوئیچ وظیفه خود را به درستی انجام نداده و ماشین ظرفشویی شروع به کار نمیکند اگر میکروسوئیچ درب اتصال را به درستی برقرار نکند برق به تایمر ماشین ظرفشویی نرسیده و علت جلو نرفتن تایمر و یا روشن نشدن ماشین ظرفشویی می باشد در این مواقع بهتر است از یک تعمیر کار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید تا موارد را بررسی کند و در صورت آسیب دیدن میکروسوئیچ این قطعه را تعویض کند.

 

 

آیا خراب شدن شناور ماشین ظرفشویی علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می باشد؟

به طور کلی شناور در داخل ماشین ظرفشویی وظیفه سنجش سطح آب را برعهده دارد یعنی با پر شدن آب در داخل محفظه ماشین ظرفشویی این شناور حرکت کرده و به کمک میکروسوئیچ متصل به آن برق را از شیر برقی جدا میکند که بیش از حد در داخل ماشین ظرفشویی آب پر نشود حال آسیب دیدن این قطعه یکی از علل های جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می باشد .

که در بیشتنر مواقع با تعویض میکروسوئیچ آن این مشکل برطرف می شود برطرف کردن این مشکل کاری بسیار تخصصی می باشد و تعمیرکار ماشین ظرفشویی باید میکروسوئیچ و شناور را مورد بررسی قرار دهد و در صورت آسیب دیدن این قطعات را تعویض کند دقت داشته باشید که اگر مواد غذایی بر روی ظروف به این شناور متصل شوند باعث آسیب دیدن این قطعه میگردد پس قبل از قرار دادن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی مواد غذایی بر روی آن ها را به کمک یک ابر تمیز کنید.

 

آیا تخلیه نشدن آب باعث جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می باشد؟

خرابی تایمر ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین مراحل در سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی تخلیه آب کثیف می باشد که این کار توسط یک پمپ تخلیه انجام می شود اگر آب از داخل ماشین ظرفشویی تخلیه نگردد همین امر یکی از دلایل جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می باشد برای برطرف کردن این مشکل اول از همه فیلتر تخلیه داخل ماشین ظرفشویی را بیرون آورده و تمیز کنید پس از طی این مرحله به سراغ شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بروید.

اگر در داخل این شلنگ گرفتگی به وجود آمده باشد مانع تخلیه آب می شود پس از بررسی این موارد و برطرف نشدن مشکل شما باید به سراغ پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود بروید این قطعه را تست و بررسی کنید و در صورت آسیب دیدن حتما آن را تعویض کنید تا مشکل جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی شما برطرف شود در مواقعی که تمای این موارد را بررسی کردید و آب از داخل ماشین ظرفشویی شما تخلیه نشد حتما به سراغ تایمر بروید و این قطعه را بررسی کنید که توصیه می شود این کار را به یک تکنسین و تعمیرکار ماشین ظرفشویی بسپارید.

 

 

آیا گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی باعث جلونرفتن تایمر ماشین ظرفشویی می شود؟

یکی از مراحل مهم در سیکل شستشوی ماشین ظرفشویی گرم شدن آب می باشد این کار توسط المنت انجام می شود و همچنین پس از مرحله آبگیری و یا در حین ابگیری این اتفاق می افتد اگر المنت وارد مدار نشود ماشین ظرفشویی شما در حین کار متوقف شده و تایمر جلو نمی رود که برای برطرف کردن این مشکل حتما باید المنت را مورد بررسی قرار دهید دقت داشته باشید که اگر تایمر هم دچار مشکل شده باشد این افتاق می افتد.

در این مواقع برای عیب یابی علت جلو نرفتن تایمر ماشین ظرفشویی بهتر است با نمایندگی مجموعه تعمیره در تماس باشید.

 

مطالب مرتبط

علت نشتی آب در ظرفشویی چیست؟

چرا بعد از روشن کردن ظرفشویی فیوز می پرد؟

ارور کد خطاهای تعمیر ظرفشویی مجیک

 

لطفاً با پر کردن ستاره ها به این نوشته امتیاز بدهید.
[5 امتیاز از 1 کاربر]

به اشتراک گذاری

درخواست سرویس

برای دریافت خدمات تعمیره در منزل می‌توانید با ما تماس بگیرید

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

تلفن شرکت :

88448700 – 021


ساعت کاری : هر روز هفته ( 9 – 21 )

گستره خدمات ما

سراسر مناطق 22 گانه تهران