با تعمیره همه چیز قابل تعمیره ...

تعمیر لوازم برقی

تلفن شرکت : 88448700 – 021

همه روزه در خدمتیم

پوشش خدمات

سراسر تهران بزرگ

آیا می توان یخچال را در بیرون نگهداری کرد؟

نگهداری یخچال

در زندگی امروزی اغلب کسب و کارها و خانوارها با کمبود فضا مواجه هستند و نمی توانند بسیاری از وسایل مورد نیاز خود را تهیه و استفاده نمایند، در این بین یخچال از ملزوماتی است که وجود آن در هر خانه و در اغلب کسب و کارها ضرورت دارد، پس نمی توان از آن صرف نظر کرد. این مسئله باعث می شود برخی از مصرف کنندگان یخچال را در بیرون نگهداری کنند. حال مسئله این است که نگهداری یخچال در فضای بیرون چه پیامدهایی را در پی دارد؟

 

برای تعمیر یخچال در تهران (در منزل) ثبت درخواست کنید تا کارشناسان تعمیر لوازم خانگی درتهران با شما بگیرند و دستگاه شما رو مثل روز اول سالم تحویل بدهند.

تعمیر یخچال فریزر در تهران

معایب نگهداری یخچال در فضای باز

منظور از فضای باز حیاط منازل، بالکن و یا محیط هایی از این قبیل باشد که فاقد سقف یا پوششی در برابر عوامل جوی هستند. این کار می تواند معایب بسیار زیادی داشته باشد و مصرف کنندگان را با مشکلات متعددی روبرو کند که بعضاً غیرقابل جبران هستند. در ادامه برخی از پیامدهای قراردادن یخچال در فضای بیرون منزل بررسی شده اند.

اختلال در عملکرد سیستم های خودکار

یخچال ها برای انجام امور سرماسازی، از دمای موجود در محیط تاثیر می پذیرند، این یعنی هرچه دمای محیط دارای نوسان بیشتری باشد، کار یخچال برای عملکرد صحیح سخت‌ تر خواهد شد. در این وسیله برقی دمای داخلی یخچال، دمای اطراف موتور و یخچال و همینطور دمای محیط به وسیله ترموستات سنجیده می شود، این موضوع به یخچال ها کمک می کند که در دمای سرد از انرژی کمتری استفاده کنند و سرماسازی خود را کاهش دهند.

نگهداری یخچال

در صورتی که این تشخیص خودکار در پی افزایش و کاهش مداوم دما دچار اختلال شود، دیگر سیستم های یخچال نیز با آسیب های ساختاری و عملکردی روبرو می شوند و مخارج زیادی را به بار می آورند.

افزایش مصرف انرژی

هر یک از برندها و مدل های تولید شده یخچال دارای بازه معینی از مصرف انرژی هستند و با برچسب ها در دسته بندی های A تا G قرار می گیرند؛ در نمونه های کم مصرف این علامت ها با نشان مثبت نیز همراه می شود. با این وجود همه محصولات در صورت قرارگیری در فضای نامناسب، به مصرف انرژی بیشتری نیازمند هستند، زیرا فشار وارده بر آنها بیشتر است. این مسئله باعث می شود مصرف کننده ماهیانه هزینه های زیادی را متحمل شود.

کاهش طول عمر

با توجه به موارد گفته شده در توضیحات بالا، دلایل کاهش طول عمر یخچال کاملا مشخص است. راه های نگهداری و استفاده از وسایل برقی منزل همواره دارای اهمیت بوده و هستند و باید مورد توجه قرار گیرند. اگر با نحوه نگهداری و مصرف درست یخچال ها آشنایی ندارید، این مقاله را بخوانید تا از خراب شدن وسایل خود جلوگیری کنید.

نگهداری یخچال
پیامدهای نگهداری یخچال در بالکن

آیا نگهداری یخچال در فضای بیرون فقط به همین موارد محدود می شود؟

قرار دادن یخچال در فضای باز می تواند بیش از حد تصور حادثه آفرین باشد و علاوه بر هزینه های مالی، خسارات جانی را نیز به وجود آورد. زمانی که یخچال در بیرون از محیط منزل یا محل کار قرار داشته باشد، امکان برخورد آن با مایعات، عوامل شیمیایی آسیب رسان، گاز و مواد اشتعال زا بسیار بیشتر است. هریک از این عوامل می توانند به نوعی باعث انفجار، اتصال و برق گرفتگی و همینطور آتش سوزی شوند.

بدنه یخچال ها از انواع فلزات ساخته شده است، در نتیجه قرارگیری آنها در معرض عوامل مختلف جوی و محیطی می تواند پوسیدگی، زنگ زدگی و استهلاک را افزایش دهد و باعث شود دستگاه دیگر کارایی مطلوب خود را نداشته باشد.

شرایط ایده آل برای نگهداری یخچال

انواع مختلفی از یخچال ها در بازه دمایی 12 الی 32 درجه سانتی گراد بهترین عملکرد را دارند؛ هرچه دمای محیط و یا درون یخچال از این بازه خارج شود، اختلالاتی در عملکرد به وجود می آید و باعث ایجاد آسیب در قسمت های مختلف می شود. در فصول گرم سال بیشترین آسیب متوجه یخچال ها می شود، زیرا تهویه مناسبی وجود ندارد. قرار دادن یخچال در فضای باز تنها در این شرایط می تواند مفید باشد، هرچند این نیز باید در شرایطی باشد که نور خورشید به شکل مستقیم در تماس با یخچال نباشد.

نگهداری یخچال

بطور کلی توصیه می شود از قرار دادن یخچال ها در بالکن، حیاط و محیط هایی از این قبیل خودداری نمایید؛ این موضوع در رابطه با تمامی مدل ها و برندها صدق می کند. داستان یخچال های صنعتی و تجاری اندکی متفاوت است و برخی از نمونه های آنها به گونه ای تولید می شوند که در برابر هرگونه عامل محیطی آسیب رسان مقاوم هستند. در صورتی که در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، کارشناسان تعمیره آماده خدمت رسانی به شما هستند.

چگونه طول عمر یخچال را افزایش دهیم؟

یخچال ها نیز به مانند همه وسایل دیگر، گاها با مشکلاتی روبرو می شوند و این موضوع غیرقابل اجتناب می باشد، اما می توان با در نظر گرفتن برخی نکات و ایجاد شرایط خاصی، این مشکلات را به حداقل رساند و در هزینه و زمان صرفه جویی نمود. نکاتی که می توانند مانع کاهش طول عمر یخچال و فریزر شوند عبارت هستند از:

  • از باز و بسته کردن بیش از حد و بی مورد درب یخچال خودداری نمایید؛ در پی این کار هوای سرد فضای درونی به یکباره تغییر می کند، از طرفی در دراز مدت واشرهای درب یخچال خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهند.
  • برای نگهداری مواد غذایی از دمای بهینه استفاده کنید، منظور این است که بطور مکرر دمای یخچال را تغییر ندهید و بازه مشخصی برای آن تعریف کنید.
  • در سال دوبار نسبت به بررسی و تمیز کردن کمپرسورها اقدام نمایید
  • به یخ زدن دیواره ها و ایجاد برفک دقت داشته باشید، زیرا این موضوع می تواند نشانه بروز مشکلات جدی در بخش های مختلف یخچال باشد
  • از گذاشتن وسایل سنگین بر روی یخچال خودداری کنید؛ در مقاله گذاشتن وسایل سنگین روی یخچال بطور کامل در رابطه با این مسئله توضیح داده شده و راهکارهای جایگزین نیز بیان گردیده است.
  • برای اتصال یخچال به جریان برق، از پریزهای محافظ استفاده نمایید، در غیر این صورت ممکن است تغییر نوسانات الکتریسیته و افزایش ناگهانی جریان، موجب آسیب دیدگی های جدی شود و نیاز به تعویض قطعات را به وجود آورد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال در محل

تعمیر یخچال در محل

با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در متن فوق، باز هم احتمال خرابی یا اختلال در عملکرد وجود دارد و مسئله ای کاملا عادی است؛ در صورتی که با این مسائل روبرو شدید می توانید بدون نگرانی نسبت به هزینه ها و همینطور نحوه تعمیر، با تیم تعمیره در ارتباط باشید از خدمات بی نظیر ما بهره مند شوید. تمامی خدمات بررسی، عیب یابی و تعمیرات لوازم خانگی از جمله یخچال ها، در محل شما ارائه می شوند.

برای سپردن تعمیرات خود به ما تنها کافی است از طریق سایت Tamireh.com فرم درخواست سرویس را تکمیل نمایید تا بر اساس نوع مدل دستگاه و شرایط موجود، بهترین تعمیرکار انتخاب به محل اعزام شود. تعمیره با در اختیار داشتن تعداد زیادی از تعمیرکاران باتجربه و مطمئن، هزینه های قابل پرداخت توسط مصرف کنندگان را به حداقل خود رسانده است، علاوه بر آن، تیم تخصصی تعمیره نسبت به آموزش خود افراد نیز اقدام می نماید تا بتوانند در حین بروز مشکلات رایج، خود به سرعت آن را رفع نمایند. لازم به ذکر است که خدمات تخصصی تعمیره تنها محدود به یخچال ها نیست و طیف گسترده ای از وسایل برقی از جمله ماشین لباسشویی، کولر، هود، جاروبرقی و… را نیز شامل می شود.

 

 

 

لطفاً با پر کردن ستاره ها به این نوشته امتیاز بدهید.
[5 امتیاز از 2 کاربر]

به اشتراک گذاری

درخواست سرویس

برای دریافت خدمات تعمیره در منزل می‌توانید با ما تماس بگیرید

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با ما

تلفن شرکت :

88448700 – 021


ساعت کاری : هر روز هفته ( 9 – 21 )

گستره خدمات ما

سراسر مناطق 22 گانه تهران